4 comments on “Lepiej zapobiegać niż leczyć

  1. A ja jestem niemal pewny, że aktywność fizyczna (oczywiście mądra, czyli jak jest cholernie zimno, to się ubieramy cieplej; kiedy pada, to zakładamy kurtkę/wiatrówkę) pomaga w zachowaniu zdrowia. Tamtej zimy pierwszy raz nie byłem chory. A wydaje mi się, że to dzięki bieganiu właśnie.

  2. Aktywność fizyczna – tak, Kuba, ale ostry trening już wcale nie. Większość biegaczy robiących ponad 60 km tygodniowo łapie kilka razy do roku różne przeziębieniowe historie. Podobnie jest z bodybuilderami – po ostrzejszej fazie makrocyklu dużo ludzi zapada na lekkie infekcje. Inna sprawa, że nawet przy intensywnym treningu można ograniczać ryzyko, m.in. za pomocą tego, co wyżej.
    Dodać można różne rzeczy antybakteryjne: alicyna (czosnek), wszelkie płyny do płukania ust (sprawdzą się przy płukaniu gardła), środki odkażające jeśli nie ma szans na umycie rąk mydłem i ciepłą wodą.

  3. podobno nie ma złej pogody do biegania 😉 są tylko źle ubrani biegacze 🙂 odkąd biegam choruje sporadycznie. Aktywność uodparnia ! do tego czosnek OK, kąpiele w przerębli OK, herbatka z miodem i cytrynką OK. sen hi hi… z czasem też wystarcza już mniej niż 8 godzin. Co do kilometrażu o którym pisze Midi to się nie zgodzę 😉 Organizm daje nam znać kiedy „przeginamy” wtedy zdarzają się urazy (kontuzje) lub infekcje Jest to znak STOP. Oczywiście sprawa indywidualna dla jednego to może być trzydziestka tygodniowo 🙂 Kiedy zaczynałem i jeszcze nie wsłuchiwałem się co mówi ciało tak było 🙂 A kilometraż miałem skromny 🙂 Za szybko „dokładałem do pieca” Teraz kiedy niedługo stuknie mi 26 lat (na jedna nogę) regeneracja jest równie ważna jak trening. Ale długi spokojny bieg nie wyczerpuje mnie tak bardzo jak krótki, ale bardzo dynamiczny 🙂 pozdrowionka

Skomentuj

